E cunoscut deja faptul că oamenii de comunicare, fie că lucrează în presă, relații publice sau publicitate, trebuie să profite de trenduri, să exploateze cele mai fierbinți subiecte din agenda publică și să profite cât mai mult de ele.

   Nu orice eveniment este un motiv de promovare , mesajele pe care le transmitem către public trebuie să reflecte imaginea de brand. Iar atunci când o companie încercă să profite de pe urma unei catastrofe pentru a-și promova produsele, mesajul transmis nu reflectă prea bine asupra imaginii companiei. În cele 36 de ore de panică în care uragananul amenința SUA, câteva companii mari au decis să integreze evenimentul în strategia de comunicare.

   În cazuri similare, cele mai uzuale practici sugerate de oamenii de PR,  şi nu numai,  sunt acțiunile caritabile, trimiterea de ajutoare, oferirea de îngrijiri victimelor, cât mai discret și obligatoriu fără trimitere la produse. Există, însă, și excepții. Cei de la American Apparel, o companie importantă din industria de fashion, au publicat următoarea reclamă, zărită tot pe Mashable:

 american-apparel-sandy

     Ei bine acest caz nefericit, nu putea să nu fie inclus în această listă. Este un exemplu grăitor de ”aşa nu”. Aşadar companiile trebuie să aibe o atenţie deosebită în astfel de cazuri, cu atât mai mult pe reţelele de socializare. Este uimitor cât de repede se pot mobiliza oameni în astfel de cazuri.

 american-apparel2

Sursa: http://www.businessinsider.com/biggest-pr-disasters-of-2012-2012-11?

http://prbeta.ro/blog/2012/10/30/internetul-uraganul-si-oportunistii/

Anunțuri