MR-Logo-1Cu toţii suntem zilnic influenţaţi în decizia de cumpărare de părerile celor din jur. Fie că vorbim despre alegerea unui restaurant, a unui hotel, a unei maşini sau a unui service, a unui gadget sau pur şi simplu a unui nou furnizor de servicii suntem, conştient sau nu, influenţaţi de reputaţia acestuia în decizia pe care o luăm.

Reputaţia unei organizaţii este influenţată în principal de cultura sa organizaţională, de forţa cu care comunică şi de integritatea managementului superior. Iar, în acest moment, Internetul este principala sursă de informare pentru oricine, în mod direct sau indirect.

Spre exemplu zvonul că iaurturile Danone ar fi fost contaminate cu dioxină au condus la o scădere a vânzărilor de 15% (standard.ro). Un articol de pe varianta electronică a cotidianului Evenimentul Zilei, ce a acoperit acest subiect, a generat peste 80 de comentarii, majoritatea negative la adresa Danone (peste 10.000 de accesări).

Devenit acesibil, zvonul a prins formă. Astfel, pentru a ne feri de asemenea situaţii, zilnic, verificăm ratinguri, comentarii, comparaţii, etc pentru a ne asigura ca luăm decizia potrivită.

Important este însă de stiut că toate aceste aspecte pe care le verificăm, au în spate atat o componentă de marketing, cât şi una de management a reputaţiei online.

Această oportunitate ne-o ofera Google, care a introdus un instrument nou menit să ne ajute sa gestionam rezultatele afişate pe web la o căutare a numelui nostru.

Sursa: http://www.wsablog.net

http://megahost.ro/blog/managementul-reputatiei-online-cu-google.html

http://www.marketwatch.ro/articol/3214/Managementul_reputatiei_pe_online/

Anunțuri