In ziua de astazi, Social Media nu mai este doar locul unde legi conexiuni cu familia sau prietenii. Branduri, mari sau mici, folosesc deja Social Media ca pe un instrument de business, menit sa atraga clienti, sa acumuleze capitalul de imagine si sa maximizeze profitul. Din unele  motive insa, multe companii sunt sceptice in privinta promovarii online, acestea sunt de parere ca nu pot masura eficienta campaniilor derulate in acest mediu. Si, totusi, orice demers, trebuie urmarit si masurat. Cum? Prin intermediul tool-urilor de masurare.

 SEO-monitor-new-tool

Ce poti masura intr-o campanie online?

Numarul pe vizitatori unici care au ajuns pe site-ul tau;

Numarul de clicuri pe paginile de vanzare a produselor sau serviciilor tale;

Numarul de descarcari al unor materiale (carti electronice, brosuri);

Numarul de abonari la newsletter-ul companiei;

Numarul de like-uri si share-uri pe Facebook, numarul de retweeturi pe Twitter;

Numarul de linkuri aparute pe bloguri care vorbesc despre campania ta;

Numarul de vizualizari al unui spot video, daca ai si materiale de acest gen in cadrul campaniei;

Numarul de emailuri primite prin formularul de contact de pe site-ul campaniei, daca vinzi un produs sau serviciu pentru care sunt necesare detalii suplimentare;

Lista cu indicatori poate continua, deci campaniile online pot fi masurate. Avantajul campaniilor online, inclusiv a celor prin social media, este ca poti ajunge la clientii potentiali cu un cost mai mic decat al campaniilor offline si poti calcula randamentul unei campanii. De exemplu prin Google Adwords costurile sunt infinit mai mici fata de o campanie de direct mailing.

Chiar daca suna banal, Facebook Insights este un tool care te poate ajuta foarte mult in masurarea performantelor paginii tale de Facebook, dar si in definirea unei strategii de content relevant pentru cei care ti-au dat like. Si asta pentru ca nu masoara doar like-urile sau reach-ul: cu ajutorul Facebook Insights poti masura performanta postarilor si poti vedea separat, pentru fiecare postare in parte cati oamenii au generat „povesti” (au dat share, like sau au comentat) despre continutul tau, dar si cati dintre acestia te-au „rasplatit” cu feedback negativ. Serviciul este gratuit.

Masurarea eficientei unei campanii poza

Ideea e ca pe internet aproape totul poate fi masurat, trebuie doar stabilite obiectivele campaniei inainte de inceperea ei si indicii pe care ii veti monitoriza. Sa nu uitam de faptul ca atunci cand vine vorba de campaniile online, ele pot fi modificate si imbunatatite chiar si dupa ce au fost demarate, spre deosebire de o campanie de promovare prin mediile clasice (radio, TV, presa scrisa, panotaj stradal).

Deci

ROI nu?

Sursa: http://mariussescu.ro/masurarea-eficientei-unei-campanii-online-roi-ul-bata-l-vina

Anunțuri