index

Chiar dacă unii dintre noi sunt vorbitori de alte limbi străine, majoritatea dintre noi știm engleză, cât de cât, dacă despărțim termenul  în tribe+sourcing, putem să ne cam dăm seama la ce vrea să facă referire. Zic și eu.

Trib – clar: (conform DEX) „Grupare de mai multe ginți sau de familii înrudite, care au limbă și credințe comune, locuiesc același teritoriu și se supun autorității unui șef ales”. Iar în ceea ce priveşte sourcing-ul… sper că va reieși sensul lui din explicația a ceea ce înseamnă fenomenul de tribesourcing.

Mai pe scurt, tribesourcingul reprezintă un grup de oameni conduși de un lider, ales sau nu, și care împărtășesc aceleași idei ( primar, respectiv președinte în cazul nostru, iar despre împărtăsitul ideilor mă abțin de la comentarii).

Ok, și la ce ajută toate astea? Păi acesta este de fapt un proces strategic prin care o companie poate să își valorifice numele prin intermediul colaborării cu alte triburi care sunt contectate prin responsabilitate socială. Tot așa și cu tribesourcingul în social media.

De câte ori nu puțini dintre noi am primit pe facebook diferite aplicații  sau chiar ne-am distrat noi înșine cu o anumită aplicație? Ei bine, eu îmi amintesc perfect că era o aplicație cu întrebări despre tine la care prietenii tai au raspuns deja, iar pentru a reuși săvizualizezi raspunsul acestora ți se cerea să răspunzi și tu la un anumit număr de întrebări, la început amuzante pentru ca mai apoi să devină chiar enervante. Sau cu cererile pentru jocuri? care te innebunesc, mie nu imi place sa ma joc, nu pe facebook. Câți dintre voi nu ați primit o astfel de cerere de la prietenii voștrii disperați să treacă la un alt nivel? Asta ziceam și eu. Sunt convinsă că și vouă vă este familiar fenomenul! J Da, tribesourcingul se practică şi în online într-o cantitate covârșitoare şi se pare că foarte bine.

Eu cred că e o metodă foarte bună pentru companii deoarece  oamenii sunt deja grupați în funcție de o idee comună, importantă, împărtășesc valori similare, etc. E mult mai simplu să comunici cu un grup care îți ascultă într-adevăr mesajul și îl și asimilează, așa cum vrei tu să fie receptat. Și, mai mult decât atât, oamenii cooperează și își pun creierele la contribuție în grup.

Sursa: http://www.mindjumpers.com/blog/2009/12/tribesourcing/

            articolul

For-the-Birds-by-Pixar

