Ce poți face atunci când ai ramas fără idei și timpul te presează pentru o campanie nouă? Și nu numai că nu îti vine nici o idee, dar parcă toate care se mai strecoară la tine în cap seamănă una cu cealalta și toate cu cele din campaniile pe care tocmai le-ai terminat de implementat. Răspunsul este simplu, BRAINSTORMING!

brainstorming

Ei bine, prima dată când am auzit termenul de brainstorming a fost a fost acum doi ani după ce am făcut parte din comitetul de organizare a primei ediții a Seminarului Științific Studențesc,  din cadrul Facultății de Științe ale Comunicării, sub îndrumarea doamnei Lect. dr. Mirela Pop. La finele evenimentului, pentru o reușită și mai mare  pe viitor, eu și colegelor mele din organizare, am fost invitate la o ședință de brainstorming. Nimic mai simplu și mai plăcut, însă trebuie să recunosc că mă așteptam total la altceva, dar mi-a plăcut atât de mult încât, de atunci, nu am mai încetat să îl folosesc.

Brainstorming-ul este o tehnică de creativitate foarte eficientă atunci când vine vorba de crearea de noi idei și găsirea de soluții. Numeroase companii recurg la ea pentru a găsi cel mai bun nume pentru noul lor produs sau pur și simplu pentru a rezolva o problemă foarte urgentă.

Tehnica brainstorming-ului este folosită și apreciată de majoritatea companiilor de relații publice ce pun preț pe ideile angajaților și pe puterea lor de a diferenția campaniile de ale concurenței. Succesul unui brainstorming se bazează pe munca în echipă, la fel ca și succesul campaniilor de PR. Acest procedeu încurajează ideile, chiar și pe cele trăsnite, poate închega noi prietenii între colegi sau poate rezolva chiar și un conflict mai vechi, dar cel mai important este că, poate furniza idei valabile pentru  campaniile de succes. Ideile și succesul lor sunt obținute din părerile comune, susținute de cât mai mulți participanți la brainstorming.

Câteva tipsuri pentru un brainstorming cu efecte pozitive:
1. Trimite echipei idei despre ceea ce vrei să discuți în întâlnire, despre scopul campaniei pe care vrei să o dezvolți și oferă suficient timp pentru documentare. În acest fel, colegii vor avea mai multe idei de dezvoltat decat dacă i-ai pune în fața faptului împlinit. Vor avea mai mult timp sa aprofundeze ideea și, de ce nu, să ceară păreri;

2. La fiecare început de întalnire, inițiatorul brainstormingului va face un intro, va reveni asupra subiectului și asupra intenției pentru care întâlnirea a fost organizată. Astfel, oricine nu a înțeles scopul meeting-ului va avea o noua șansa, iar tema brainstormingului va putea fi aprofundată;
3. Fiecare idee, indiferent dacă este sau nu potrivită scopului campaniei, trebuie explicată, completată și susținută. Ideile „respinse” trebuie de asemenea explicate, precum și motivul neacceptării lor. Uneori, o idee explicată prost poate fi una foarte bună, trebuie să știi doar cum să o „vinzi”;

4. Întâlnirile brainstorming se pot organiza la birou însa cele mai eficiente sunt cele care au loc într-un loc neutru, într-un mediu prietenos, astfel exprimarea va deveni liberă și participanții la un proces de brainstorming își vor spune ideile și părerile fără teama de a fi respinși sau criticați.

Brainstormingul este o metodă eficientă prin care membrii unei echipe se pot apropia și pot pune cap la cap campanii eficiente. Este metoda prin care unii scapă de teama de a scoate „perle” în public și modul în care o echipa poate avea un rezultat notabil în fața unui client sau audiențe.

Anunțuri